• Gratis verzending in België
  • Gratis retour in België 
  • Levering: 2-3 werkdagen

Veelgestelde vragen

Online bestellen
  • Artikelen op de webshop
    Momenteel zijn volgende artikelen bestelbaar op onze webshop: schoenen (dames, heren en kinderen), handtassen, portefeuilles. Deze artikelen zijn momenteel nog niet beschikbaar op de webshop: cadeaubonnen, sjaals en onderhoudsproducten voor de schoenen.
  • Hoe kan ik een product zoeken?
    Om snel een artikel te zoeken, kan je een zoekterm in het tekstveld bovenaan de pagina in. Een klik op één van de resultaten brengt u naar het gewenste artikel. Daarnaast kan je ook gebruik maken van de filtermogelijkheden in de linkerkolom. Daar kan je bepalen welk type schoen je wil, welke maat, welke kleur, welk merk, ...
  • Hoe stel ik een verlanglijst samen?
    Op de detailpagina van elk artikel vind je onder de prijs een oranje knop terug “in winkelmandje”. Onder deze knop staat er een hartje met daarbij “Toevoegen aan mijn verlanglijstje”. Als je op deze zin of op het hartje klikt, komt dat artikel op jouw verlanglijst terecht. Je kan jouw verlanglijst terugvinden door op “Mijn verlanglijst” te klikken in de rechter bovenhoek van de pagina. Heb je nog geen profiel bij Bent? Maak dan eerst een profiel aan via “Mijn profiel” in de rechter bovenhoek van de pagina.
  • Hoe plaats ik mijn online bestelling?
    Op de detailpagina van elk artikel vind je onder de prijs een oranje knop terug “in winkelmandje”. Als je hierop klikt, wordt het desbetreffende artikel toegevoegd aan jouw winkelmandje. Bij artikels die een maat hebben zoals schoenen, moet je eerst de gewenste maat aanklikken in de box boven de prijs, en vervolgens op de oranje knop “in winkelmandje” klikken. Je kan jouw winkelmandje met alle geselecteerde items bekijken door rechts bovenaan op het oranje winkelmandje te klikken en vervolgens op de zwarte knop “Naar je winkelmandje”. Eventuele kortingscodes kan je dan links ingeven in het veld “Kortingscode” en vervolgens op de zwarte knop “Bevestigen” te drukken. Je kan jouw bestelling afronden door op de oranje knop “Afrekenen” te klikken. Wanneer je nog niet ingelogd bent, kan je nu inloggen of kiezen om je te registreren of niet te registeren en zo af te rekenen. Nu doorloop je de verschillende stappen in verband met facturatie en online betaling. Mocht je hierbij vragen hebben, contacteer ons via klantenservice@bent.be.
  • Zijn artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?
    Op het moment dat je een artikel in je winkelmandje stopt, is dit nog niet gereserveerd. Pas wanneer je effectief afrekent, wordt het aangekochte artikel uit de voorraad gehaald.
  • Kan ik een bestelling plaatsen via e-mail of via de telefoon?
    Indien je schoenen bestelt via de webshop dan is het enkel mogelijk om te bestellen via de procedure zoals hierboven beschreven (“Hoe plaats ik mijn online bestelling?”) en dus niet via e-mail of via de telefoon. Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces op de webshop, contacteer ons via klantenservice@bent.be.
  • Kan ik mijn bestelling in de webshop annuleren?
    Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle stappen van het bestelproces hebt doorlopen en wanneer je vervolgens een orderbevestiging via e-mail hebt ontvangen. Wens je jouw bestelling dan toch nog te annuleren, dan verwittig je ons best zo snel mogelijk via klantenservice@bent.be.
  • Wat zijn de verzendmogelijkheden?
    Er zijn vier manieren waarop we jouw bestelling kunnen bezorgen: thuislevering, pakjesautomaat van bpost, afhaalpunt van bpost en levering in een BENT-winkel naar keuze. Tijdens het afronden van jouw bestelling, zal je de keuze krijgen tussen deze mogelijkheden. Al deze mogelijkheden zijn gratis in België.
  • Welke betaalmogelijkheden zijn er via de webshop?
    Op de webshop zal je de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een van volgende betaalmogelijkheden: ING HomePay, KBC Online, Belfius Direct Net, IDeal, Credit Card.
  • Betalen met cadeaubonnen en aankoopbonnen
    Momenteel is het nog niet mogelijk om online te betalen met cadeaubonnen en aankoopbonnen. Deze zijn enkel geldig in de fysieke winkels.
  • Online korting voucher
    Bij elke online bestelling krijg je een online voucher meegestuurd in jouw pakketje ter waarde van 10% korting op jouw volgende aankoop. Per bestelling kan je slechts 1 kortingscode gebruiken. Deze kortingscodes zijn enkel geldig op de webshop en hebben geen vervaldatum. De kortingsbon is niet cumuleerbaar met andere acties of promoties en is ook niet geldig op artikelen in solden. Mocht je problemen ondervinden met het gebruik van deze kortingscode in de webshop, contacteer ons via klantenservice@bent.be
Verzending en levering
  • Waar kan ik mijn pakket laten leveren?
    We bieden via www.bent.be verschillende mogelijkheden aan om je pakket te laten leveren. Ofwel laat je je pakket bij je thuis leveren, of op een ander adres. Je kan ook kiezen om je pakket te laten leveren in een afhaalpunt van bpost, of in een pakketautomaat van bpost. Als laatste optie kan je jouw pakket laten leveren in één van onze BENT-winkels.
  • Kosten verzending
    De levering van jouw bestelling is volledig gratis in België. In Nederland betaal je 4,95 euro.
  • In welke landen kan ik mijn bestelling laten leveren?
    Bent.be levert momenteel in België en Nederland.
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket thuis heb?
    We voorzien levering binnen 2 tot 3 werkdagen na de bestelling. Bestellingen die na de kantooruren gedaan worden, zullen de volgende werkdag verwerkt worden. Bestellingen die in het weekend geplaatst worden, worden telkens op maandag verwerkt.
  • Bestelling opvolgen
    Op het moment dat je pakket ons magazijn verlaat, sturen we je een e-mail om je op de hoogte te brengen van de verzending met bpost.
  • Wat als ik niet thuis ben wanneer de postbode mijn pakketje levert?
    Indien je niet thuis bent op het moment dat de postbode je pakketje aanbiedt, zal deze een briefje achterlaten in de brievenbus zodat je op de hoogte bent. Jouw pakketje zal vervolgens worden bijgehouden op het postkantoor.
  • Wat indien ik mijn pakket niet tijdig ophaal?
    Indien je er hebt voor gekozen om je pakket te laten leveren in een afhaalpunt van bpost of in een pakketautomaat, blijft het daar een bepaalde periode beschikbaar. Je wordt via sms of e-mail op de hoogte gehouden van de levering daar, afhankelijk van welke methode je hebt gekozen. In een bpost-afhaalpunt blijft het pakket 15 dagen beschikbaar. Indien je het pakket niet tijdig afhaalt, zal dit worden teruggestuurd naar het centraal magazijn van bent.be. In een pakketautomaat blijft het pakket 5 dagen beschikbaar. Indien het pakket niet tijdig afgehaald wordt, wordt dit teruggestuurd naar het centraal magazijn van bent.be.
Retour
  • Je aankoop retourneren
    Bij BENT kan je je aankoop gratis retourneren, binnen de 14 dagen na de datum van levering. Je kan dit op twee manieren doen: 1. Je stuurt het artikel op met het meegeleverde retouretiket. Dit kleef je op de doos, volgens de instructies die je vindt op het retourformulier dat in de doos wordt meegezonden. 2. Je brengt het artikel terug naar één van de Bent-winkels, waar je het aan de kassa kan retourneren bij één van onze winkelmedewerkers. De lijst van winkels vind je op www.bent.be/winkels. Een artikel kan alleen geretourneerd worden als dit niet beschadigd of vuil is en als dit zich in de originele staat bevindt.
  • Kosten retour
    Indien je jouw webshop bestelling volledig of gedeeltelijk wil retourneren, dan is deze kost voor jou volledig gratis in België. In Nederland betaal je 4,95 euro.
  • Je aankoop ruilen
    Als je een artikel wil ruilen voor een andere maat bijvoorbeeld of een andere kleur, kan je dit doen in één van onze winkels, indien het gewenste artikel daar voorradig is. De lijst van winkels vind je via www.bent.be/winkels Ruilen via de webshop is momenteel niet mogelijk. Indien je je schoen in een andere maat wil, en je kan niet langsgaan in één van onze winkels, dan kan je je pakket retourneren binnen de 14 dagen na levering en de schoen opnieuw bestellen via de webshop.
  • Retourneren artikel dat in een winkelpunt werd gekocht
    Artikels die in een winkel zijn aangekocht, kunnen uitsluitend in een winkel geretourneerd worden. De lijst van winkels waar de schoen geretourneerd kan worden vind je via www.bent.be/winkels
  • Solden retourneren
    Ook een artikel dat in de solden werd aangekocht, kan geretourneerd worden, binnen de 14 dagen na leverdatum. Het terugbetaalde bedrag is gelijk aan het bedrag dat werd betaald voor de aankoop.
  • Terugbetaling van een geretourneerd artikel
    Indien je je artikel met bpost retourneert, betalen we je retour terug via dezelfde betalingsmethode die je gebruikte om je artikel aan te kopen. Betaalde je bijvoorbeeld met VISA of Mastercard, dan zullen we dit via VISA of Mastercard terugbetalen. Dan krijg je een positief bedrag op het overzicht van je kredietkaartbetalingen. Indien je je artikel retourneert in een winkel, gebeurt de terugbetaling onmiddellijk in de winkel. Je kan je artikel in de winkel ruilen tegen een ander artikel, je kan een tegoedbon krijgen, of je kan je geld cash terugbetaald krijgen.
Problemen
  • Inloggen mislukt?
    Lukt het u niet om in te loggen? Controleer dan of u het juiste e-mailadres of wachtwoord hebt ingegeven. Blijft u die melding krijgen, dan kan het zijn dat u nog geen account heeft. Indien u zeker bent van wel, stuur dan zeker een mailtje naar klantenservice@bent.be Indien u reeds een abonnement heeft op onze nieuwsbrief, dan betekent dit niet automatisch dat u reeds geregistreerd bent. Uw wachtwoord vergeten? Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en geef uw e-mailadres. Normaal gezien ontvangt u dan een onmiddelllijk een e-mail met een nieuw wachtwoord dat u dan weer direct kan veranderen op uw profile bij account dashboard of accountinformatie.
  • Schoenen niet beschikbaar
    Indien het artikel dat je wil kopen niet beschikbaar is, maar je wil deze toch graag aankopen, kan je ons steeds een mailtje sturen. Dan kijken we na of we het gewenste artikel nog in voorraad kunnen halen. Je kan hiervoor een mailtje sturen naar klantenservice@bent.be.
  • Ik heb geen bevestigingsmail gekregen
    Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen? Indien je bestelling gelukt is, krijg je onmiddellijk een bevestigingsmail in je mailbox. Indien je deze mail niet ontvangt, check dan zeker of hij niet in je spamfolder is terechtgekomen. Indien je daar ook geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan zeker contact op met ons op klantenservice@bent.be. Dan kijken wij voor u na of de bestelling goed is doorgekomen.
  • Schade aan artikel
    Voor we je aankoop opsturen, doen we altijd een kwaliteitscontrole. Hiervan vind je een bewijs in je doos wanneer de bestelling wordt geleverd. Indien een artikel toch beschadigd zou aankomen, neem dan contact op met klantenservice@bent.be en stuur een aantal foto's mee waarop de schade aan het artikel duidelijk zichtbaar is.
Mijn BENT-profiel
  • Inloggen op je profiel
    Als je eerder al een profiel hebt aangemaakt, kan je hier eenvoudig op inloggen door rechts bovenaan op "Mijn profiel" te klikken. Hier kan je makkelijk je gegevens bekijken en aanpassen, of je bestellingen opvolgen.
  • Inloggen mislukt?
    Lukt het u niet om in te loggen? Controleer dan of u het juiste e-mailadres of wachtwoord hebt ingegeven. Blijft u die melding krijgen, dan kan het zijn dat u nog geen account heeft. Indien u zeker bent van wel, stuur dan zeker een mailtje naar klantenservice@bent.be Indien u reeds een abonnement heeft op onze nieuwsbrief, dan betekent dit niet automatisch dat u reeds geregistreerd bent. Uw wachtwoord vergeten? Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en geef uw e-mailadres. Normaal gezien ontvangt u dan een onmiddelllijk een e-mail met een nieuw wachtwoord dat u dan weer direct kan veranderen op uw profile bij account dashboard of accountinformatie.
  • Klacht of fout aangeven
    U heeft een klacht, waar kan u deze naartoe sturen? Wij doen altijd ons best om u een perfecte service aan te bieden. Helaas kan het voorkomen dat wij een fout maken en dat u niet tevreden bent. Contacteer in dergelijk geval het BENT-team, wij helpen u graag. U vindt een fout op onze website? Breng ons dan zeker op de hoogte. Wij appreciëren alle feedback en doen er dan ook alles aan om u en andere klanten zo goed mogelijk in de watten te leggen. U kan ons bereiken via klantenservice@bent.be.