Veelgestelde vragen

Online bestellen

  • Artikelen op de webshop

    Momenteel zijn volgende artikelen bestelbaar op onze webshop: schoenen (dames, heren en kinderen), handtassen, portefeuilles, onderhoudsproducten en verschillende accessoires zoals riemen, sjaals en truien. Deze artikelen zijn momenteel nog niet beschikbaar op de webshop: cadeaubonnen

  • Hoe kan ik een product zoeken ?

    Om snel een artikel te zoeken, kan je een zoekterm in het zoekveld bovenaan de pagina ingeven. Een klik op één van de resultaten brengt jou naar het gewenste artikel of naar de gewenste categorie. Daarnaast kan je ook gebruik maken van de filtermogelijkheden in de linkerkolom. Daar kan je bepalen welk type schoen of handtas je wil, welke maat, welke kleur, welk merk, ...

  • Hoe stel ik een verlanglijst samen ?

    Je kan een item toevoegen aan jouw verlanglijstje door op de knop met het hartje te klikken. Je kan jouw verlanglijst terugvinden door op “Verlanglijst” te klikken in de rechter bovenhoek van de pagina onder "Inloggen". Heb je nog geen profiel bij Bent? Maak dan eerst een profiel aan via “Inloggen” in de rechter bovenhoek van de pagina en vervolgens klikken op "Mijn account".

  • Hoe plaats ik mijn online bestelling ?

    Op de detailpagina van elk artikel vind je onder de prijs een rode knop terug “in winkelmandje”. Als je hierop klikt, wordt het desbetreffende artikel toegevoegd aan jouw winkelmandje. Bij artikels die een maat hebben zoals schoenen, moet je eerst de gewenste maat aanklikken in de box boven de prijs, en vervolgens op de rode knop “in winkelmandje” klikken. Je kan jouw winkelmandje met alle geselecteerde items bekijken door rechts bovenaan op het rode winkelmandje te klikken en vervolgens op “Naar je winkelmandje” te klikken. Eventuele kortingscodes kan je dan links ingeven in het veld "Actie kortingscode" en/of aankoopbon(nen) en/of tegoedbon(nen) in het veld "Bonnen kortingscode". Je kan jouw bestelling afronden door op de rode knop “Verder naar bestellen” te klikken. Wanneer je nog niet ingelogd bent, kan je nu inloggen of kiezen om een account aan te maken indien je nog geen hebt. Nu doorloop je de verschillende stappen in verband met facturatie en online betaling. Mocht je hierbij vragen hebben, contacteer ons via klantenservice@bent.be.

  • Zijn artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd ?

    Op het moment dat je een artikel in je winkelmandje stopt, is dit nog niet gereserveerd. Pas wanneer je effectief afrekent, wordt het aangekochte artikel uit de voorraad gehaald.

  • Kan ik een bestelling plaatsen via e-mail of via de telefoon?

    Indien je schoenen bestelt via de webshop dan is het enkel mogelijk om te bestellen via de procedure zoals hierboven beschreven (“Hoe plaats ik mijn online bestelling?”) en dus niet via e-mail of via de telefoon. Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces op de webshop, contacteer ons via klantenservice@bent.be.

  • Kan ik mijn bestelling in de webshop annuleren?

    Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle stappen van het bestelproces hebt doorlopen en wanneer je vervolgens een orderbevestiging via e-mail hebt ontvangen. Wens je jouw bestelling dan toch nog te annuleren, dan verwittig je ons best zo snel mogelijk via klantenservice@bent.be.

  • Wat zijn de verzendmogelijkheden?

    Er zijn vier manieren waarop we jouw bestelling kunnen bezorgen: thuislevering, pakjesautomaat van bpost, afhaalpunt van bpost en levering in een BENT-winkel naar keuze. Tijdens het afronden van jouw bestelling, zal je de keuze krijgen tussen deze mogelijkheden. Al deze mogelijkheden zijn gratis bij een bestelling van 35 euro of meer, zowel in België als in Nederland.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er via de webshop?

    Op de webshop zal je de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een van volgende betaalmogelijkheden: ING HomePay, KBC Online, Belfius Direct Net, IDeal, Credit Card en Paypal. Je kan ook steeds betalen met een aankoopbon en/of tegoedbon (zie lager voor meer informatie).

  • Betalen met aankoopbonnen en tegoedbonnen

    Het is mogelijk mogelijk om online te betalen met tegoedbonnen en aankoopbonnen die een web-code hebben. Verder kan je ook steeds met deze bonnen betalen in onze winkels. Je kan steeds meerdere bonnen gebruiken bij een aankoop. Opgelet: soms is de aankoopbon niet cumuleerbaar met lopende acties en kortingen. Bekijk steeds de voorwaarden van deze acties of stuur een mailtje naar klantenservice@bent.be bij verdere vragen.

(Online) vouchers, cadeaubonnen en aankoopbonnen

  • Wat is een aankoopbon?

    Bij BENT ontvang je na elke aankoop (uitgezonderd bij bepaalde acties en tijdens de koppelverkoop en solden) een aankoopbon. Deze bon heeft de waarde van 10% van jouw aankoopbedrag. Deze bon kan je dan gebruiken bij jouw volgende aankoop bij BENT. Zo heb je dus eigenlijk praktisch altijd korting bij BENT! Voor meer info: contacteer klantenservice@bent.be.

  • Welke vouchers en bonnen kan ik gebruiken op de webshop?

    Bij BENT maken we gebruik van online kortingscodes, zoals bij bijvoorbeeld de Fashion Weeks en BENT Verwent. Deze kan je steeds ingeven in jouw winkelmandje bij "Actie Kortingscode". Daarnaast krijg je bij BENT bij elke aankoop (uitgezonderd tijdens solden bvb) een aankoopbon mee t.w.v. 10% van jouw aankoopbedrag. Deze aankoopbon kan je verzilveren in jouw winkelmandje bij "Bonnen Kortingscode". Ook tegoedbonnen kunnen in dit laatste veld in jouw winkelmandje gevalideerd worden.

  • Welke code moet ik online gebruiken?

    Je gebruikt op de webshop steeds de cijfer en letter combinaties die vermeld staan bij "web-code". Heeft jouw aankoopbon of tegoedbon geen web-code, dan dateert deze nog van voor 1 december 2017 en kan je deze niet gebruiken op de webshop, maar wel in onze winkels.

  • Kan ik meerdere bonnen gebruiken in 1 bestelling?

    Je kan meerdere aankoopbonnen en tegoedbonnen gebruiken in 1 bestelling, dit zowel in onze winkels als online op onze webshop.

  • Is mijn bon/voucher cumuleerbaar met andere acties/kortingen?

    De aankoopbon is bij sommige acties wel cumuleerbaar en bij andere niet. Bij de communicatie over deze acties kan je dit telkens duidelijk terugvinden. Artikelen die in solden staan aan 20% korting of meer, zijn niet cumuleerbaar met de aankoopbon. Artikelen die in solden staan aan 10%, zijn wel cumuleerbaar met de aankoopbon. Indien je hierover vragen hebt, kan je steeds contact opnemen met onze klantenservice (klantenservice@bent.be). De tegoedbon en cadeaubon zijn betaalmiddelen en kunnen steeds worden verzilverd en zijn dus steeds cumuleerbaar met kortingen en acties. Opgelet: enkel indien er een web-code op de bon geprint staat, is deze bruikbaar op de webshop.

Verzending en levering

  • Waar kan ik mijn pakket laten leveren?

    We bieden via www.bent.be verschillende mogelijkheden aan om je pakket te laten leveren. Ofwel laat je je pakket bij je thuis leveren, of op een ander adres. Je kan ook kiezen om je pakket te laten leveren in een afhaalpunt van bpost, of in een pakketautomaat van bpost. Als laatste optie kan je jouw pakket laten leveren in één van onze BENT-winkels.

  • Kosten verzending

    De levering van jouw bestelling is volledig gratis in België en in Nederland bij een bestelling van 35 euro of meer. Wanneer jouw te betalen bedrag minder is dan 35 euro, dan worden 3,95 euro verzendkosten aangerekend. Er wordt steeds een gratis retouretiket meegestuurd, ongeacht het bestelde bedrag. Retourneren is dus steeds gratis.

  • In welke landen kan ik mijn bestelling laten leveren ?

    Bent.be levert momenteel in België en Nederland.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket thuis heb ?

    We voorzien levering binnen 2 tot 3 werkdagen na de bestelling. Bestellingen die na de kantooruren gedaan worden, zullen de volgende werkdag verwerkt worden. Bestellingen die in het weekend geplaatst worden, worden telkens op maandag verwerkt.

  • Bestelling opvolgen

    Op het moment dat je pakket ons magazijn verlaat, sturen we je een e-mail om je op de hoogte te brengen van de verzending met bpost. Hierin vind je dan jouw trackingcode om jouw pakketje te volgen via de website van bpost.

  • Wat als ik niet thuis ben wanneer de postbode mijn pakket levert ?

    Indien je niet thuis bent op het moment dat de postbode je pakketje aanbiedt, zal deze een briefje achterlaten in de brievenbus zodat je op de hoogte bent. Jouw pakketje zal vervolgens worden bijgehouden op het postkantoor voor een bepaalde termijn, waar je jouw pakketje kan gaan afhalen.

  • Wat indien ik mijn pakket niet tijdig ophaal ?

    Indien je er hebt voor gekozen om je pakket te laten leveren in een afhaalpunt van bpost of in een pakketautomaat, blijft het daar een bepaalde periode beschikbaar. Je wordt via sms of e-mail op de hoogte gehouden van de levering daar, afhankelijk van welke methode je hebt gekozen. In een bpost-afhaalpunt blijft het pakket 15 dagen beschikbaar. Indien je het pakket niet tijdig afhaalt, zal dit worden teruggestuurd naar het centraal magazijn van bent.be. In een pakketautomaat blijft het pakket 5 dagen beschikbaar. Indien het pakket niet tijdig afgehaald wordt, wordt dit teruggestuurd naar het centraal magazijn van bent.be.

Retour

  • Je aankoop retourneren

    Bij BENT kan je je aankoop gratis retourneren in België en Nederland, binnen de 14 dagen na de datum van levering. Je kan dit op twee manieren doen: 1. Je stuurt het artikel op met het meegeleverde retouretiket. Dit kleef je op de doos, volgens de instructies die je vindt op het retourformulier dat in de doos wordt meegezonden. 2. Je brengt het artikel terug naar één van de Bent-winkels, waar je het aan de kassa kan retourneren bij één van onze winkelmedewerkers. De lijst van winkels vind je op www.bent.be/winkels. Een artikel kan alleen geretourneerd worden indien dit niet beschadigd of vuil is en indien dit zich in de originele staat bevindt. Bij het volledig retourneren van jouw bestelling, wordt de aankoopbon die je meegestuurd kreeg, geannuleerd. 

  • Kosten retour

    Indien je jouw webshop bestelling volledig of gedeeltelijk wil retourneren, dan is deze kost voor jou volledig gratis in België en in Nederland.

  • Je aankoop ruilen

    Als je een artikel wil ruilen voor een andere maat bijvoorbeeld of een andere kleur, kan je dit doen in één van onze winkels, indien het gewenste artikel daar voorradig is. De lijst van winkels vind je via www.bent.be/winkels. Ruilen via de webshop is enkel mogelijk indien je graag een andere maat wenst van hetzelfde model. Gelieve dit dan goed te noteren op jouw retourblad, dan zorgen wij dat de nieuwe maat kosteloos wordt opgestuurd.

  • Retourneren van een artikel dat in een winkelpunt werd gekocht

    Artikels die in een winkel zijn aangekocht, kunnen uitsluitend in een winkel geretourneerd worden. De lijst van winkels waar jouw aankoop geretourneerd kan worden vind je via www.bent.be/winkels

  • Solden retourneren

    Ook een artikel dat in de solden werd aangekocht, kan geretourneerd worden, binnen de 14 dagen na leverdatum. Het terugbetaalde bedrag is gelijk aan het bedrag dat werd betaald voor de aankoop.

  • Terugbetaling van een geretourneerd artikel

    Indien je je artikel met bpost retourneert, betalen we je aankoopbedrag terug via dezelfde betalingsmethode die je gebruikte om je artikel aan te kopen. Betaalde je bijvoorbeeld met VISA of Mastercard, dan zullen we dit via VISA of Mastercard terugbetalen. Dan krijg je een positief bedrag op het overzicht van je kredietkaartbetalingen. Indien je je artikel retourneert in een winkel, gebeurt de terugbetaling onmiddellijk in de winkel. Je kan je artikel in de winkel ruilen tegen een ander artikel, je kan een tegoedbon krijgen, of je kan je geld cash terugbetaald krijgen.

Problemen

  • Inloggen mislukt ?

    Lukt het jou niet om in te loggen? Controleer dan of je het juiste e-mailadres of wachtwoord hebt ingegeven. Blijft je die melding krijgen, dan kan het zijn dat je nog geen account hebt. Indien je zeker bent van wel, stuur dan zeker een mailtje naar klantenservice@bent.be. Indien je reeds een abonnement hebt op onze nieuwsbrief, dan betekent dit niet automatisch dat je reeds geregistreerd bent met een account. Jouw wachtwoord vergeten? Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en geef jouw e-mailadres in. Normaal gezien ontvangt je dan onmiddellijk een e-mail met een link in om jouw wachtwoord te veranderen.

  • Schoenen niet beschikbaar

    Indien het artikel dat je wil kopen niet beschikbaar is, maar je wil deze toch graag aankopen, kan je ons steeds een mailtje sturen. Dan kijken we na of we het gewenste artikel nog in voorraad kunnen halen. Je kan hiervoor een mailtje sturen naar klantenservice@bent.be. In onze winkels kan je ook steeds navragen of het artikel uit een andere winkel overgebracht kan worden naar jouw BENT winkel.

  • Ik heb geen bevestigingsmail gekregen

    Je plaatste een online bestelling en hebt geen bevestigingsmail ontvangen? Indien je bestelling gelukt is, krijg je bijna onmiddellijk een bevestigingsmail in je mailbox. Indien je deze mail niet ontvangt, check dan zeker of hij niet in je spamfolder is terechtgekomen. Indien je daar ook geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan zeker contact op met ons op klantenservice@bent.be. Dan kijken wij voor u na of de bestelling goed is doorgekomen. Soms komt het ook voor dat je een typfout hebt gemaakt bij het ingeven van jouw e-mail adres toen je de bestelling hebt geplaatst, waardoor de bevestigingsmail niet kan toekomen.

  • Schade aan artikel

    Voor we jouw aankoop opsturen, doen we altijd een grondige kwaliteitscontrole. Hiervan vind je een bewijs in jouw doos wanneer de bestelling wordt geleverd. Indien een artikel toch beschadigd zou aankomen, neem dan contact op met klantenservice@bent.be en stuur een aantal foto's mee waarop de schade aan het artikel duidelijk zichtbaar is.

Mijn bent-profiel

  • Inloggen op je profiel

    Als je eerder al een profiel hebt aangemaakt, kan je hier eenvoudig op inloggen door rechts bovenaan op "Mijn profiel" te klikken. Hier kan je makkelijk je gegevens bekijken en aanpassen, of je bestellingen opvolgen.

  • Inloggen mislukt?

    Lukt het jou niet om in te loggen? Controleer dan of je het juiste e-mailadres of wachtwoord hebt ingegeven. Blijft je die melding krijgen, dan kan het zijn dat je nog geen account heeft. Indien je zeker bent van wel, stuur dan zeker een mailtje naar klantenservice@bent.be Indien je reeds een abonnement hebt op onze nieuwsbrief, dan betekent dit niet automatisch dat je reeds geregistreerd bent met een account. Jouw wachtwoord vergeten? Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en geef jouw e-mailadres in. Normaal gezien ontvangt je dan een onmiddellijk een e-mail met een link in om jouw wachtwoord aan te passen.

  • Klacht of fout aangeven

    Je hebt een klacht, waar kan je deze naartoe sturen? Wij doen altijd ons best om jou een perfecte service aan te bieden. Helaas kan het voorkomen dat wij een fout maken en dat je niet tevreden bent. Contacteer in dergelijk geval het BENT-team, wij helpen jou graag. Je vindt een fout op onze website? Breng ons dan zeker op de hoogte. Wij appreciëren alle feedback en doen er dan ook alles aan om jou en andere klanten zo goed mogelijk in de watten te leggen. Je kan ons bereiken via klantenservice@bent.be.